Subject: FW: Jüri ring
From: "Egle Meelind" <[email-masked]>
To: "Egle Meelind" <[email-masked]>
Date: Fri, 22 Aug 2025 08:21:46 +0300

From: Janno Vilberg <[email-masked]>
Sent: Tuesday, August 19, 2025 4:26 PM
To: [email-masked]
Subject: Jüri ring

Tere,

Oleme teadlikud Jüri ringristmiku probleemist suurte sõidukiirustega,
suure hulga liiklusõnnetustega (ka inimvigastatutega liiklusõnnetused) ja
täheldanud ka tipptundidel kasvavate liiklusseisakute probleemi
süvenemist. Tegemist on väga suure liikluskoormusega ristmikuga, seetõttu
on probleem keeruline. Jüri ring on liiga suur ja sellest lähtuvalt on ka
sõidukite liikumise kiirused suured. Lisaks on sobimatud ka ringi
pealesõidunurgad, mis soodustavad liiga kiirelt ringile liikumist ja
põhjustavad seeläbi samuti õnnetusi.

Oleme Transpordiameti liiklusohtlike kohtade meetme raames juba aastast
2020 püüdnud leida leevendusmeetmeid, et ohjeldada sõidukiiruseid ja hoida
ära liiklusõnnetusi; enne ringi märgistanud põristeid sõidukite ringile
lähenemisel sõidukiiruste vähendamiseks, kavandanud ümber ja kitsendanud
sõiduradasid teemärgistusega, täiendanud ringi tähistust liiklusmärkidega
(hoiatusmärgid, suunaviidad). Samuti oleme rajanud juurde valgustust.

See on meie hinnangul küll probleeme natuke leevendanud aga mitte
oluliselt, nagu näitab ka õnnetuste statistika kasv.  Selliste kiiruste ja
liiklusvoogude juures ei sobi tavaline ringristmiku lahendus ja kogu
liiklussõlm vajab ümber kujundamist. Ajutine lahendus oleks ringile
paigaldatavad kiiruskaamerad ja võimalik, et aitaks ka foorid aga antud
liiklussõlmes hakkaksid sellest tekkima liiklusvoogudes veel suuremad
seisakud ja ajakadu, mis on samuti kulu ühiskonnale.

Praegu on Transpordiameti eestvedamisel koostamisel eskiisprojekt, milles
pakutakse välja võimalikud ohutumad lahendused ja nende maksumused. Töö
valmimise järgselt 2026.aasta kevadel saame kaaluda edasisi samme olukorra
parandamiseks.

Täname Teid tähelepanu juhtimast riigiteede liiklusprobleemidele.

Parimate soovidega

Janno Vilberg

Liiklusohtlike kohtade ekspert

Strateegilise planeerimise teenistus

Liikuvuse kavandamise osakond

+372 514 4925

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Ülli Reimets <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, August 5, 2025 11:09 AM
To: Janno Vilberg <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Jüri ring

Manus jäi maha.

From: Ülli Reimets
Sent: Tuesday, August 5, 2025 11:07 AM
To: Janno Vilberg < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Jüri ring

Tere, Janno!

Kirjutan, kuna olen mures Jüri ringil järjest kasvava
liikluskindlustusjuhtumite arvu pärast. Sõidukite kiirused on ringil ning
peale ja maha sõitudel suhteliselt suured, mis teeb olukorra ohtlikumaks.

Jüri ringi juhtumitest kaks kolmandiku on tagant otsasõidud (tänavu isegi
rohkem), õnnetusi juhtub rohkem lumevabal ajal märts kuni september ja
vastutava poole sõidukite seas on N3 kategooria sõidukite osa suurem (11
%) kui kõigi juhtumite seas (6 %).

Lisan manusesse faili Eestis toimunud juhtumite statistikaga (mida iga
kvartali lõpus teeme), kuhu on lisatud eraldi leht ka Jüri ringi kohta.

Kas Jüri ringil toimuvate juhtumite vähendamiseks on võimalik midagi ette
võtta?

Liikluskindlustuse kindlustusjuhtumite andmed pärinevad Eesti
liikluskindlustuse registrist seisuga 28.07.2025, andmed ei sisalda
vabatahtliku sõidukikindlustuse (kaskokindlustuse) juhtumeid.
Liikluskindlustuse registri andmed täienevad pidevalt, seega ei pruugi
erineva ajahetke väljavõtted kattuda. Andmete kasutamise ja avaldamise
eeltingimuseks on viitamine andmete allikale ja väljavõtte aastale,
näiteks "Eesti Liikluskindlustuse Fond (LKF) 2025".

https://kaart.lkf.ee/ on võimalik liikluskindlustusjuhtumite andmeid alla
laadida ja ise analüüse teha.

Heade soovidega

Ülli Reimets

Kahjuennetuse valdkonna juht

Eesti Liikluskindlustuse Fond / Eesti Kindlustusseltside Liit

e-kiri: [email-masked] <mailto:[email-masked]> , tel: 50 27 693